Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Tímea Krauszová
29. októbra 2023 o 10:49
Čas čítania 1:28

Frekventovaný úsek cesty v Bratislave chcú zmeniť. Vodičov novinka nepoteší

Kategória:
Slovensko
Uložiť Uložené

Mesto kladie dôraz na bezpečnosť chodcov, cyklistov a preferenciu MHD.

Mesto Bratislava uvažuje s vyznačením vyhradeného pruhu pre verejnú dopravu na Šancovej ulici aj smerom na Pražskú ulicu. Najskôr však bude potrebné zrušiť parkovací pruh v protismere, uviedol hovorca Bratislavy Peter Bubla s tým, že na mieste, kde sa pripája Ľadová a Beskydská ulica, je v pláne vybudovať riadené miesto na prechádzanie.

„Všetky návrhy zmien robíme na základe dát a ich vyhodnotenia. Kladieme dôraz na bezpečnosť chodcov, cyklistov a preferenciu MHD,“ skonštatoval Bubla. Zdôraznil, že ide o odlišný prístup ako v minulosti, keď sa využitie dopravného priestoru projektovalo najmä pre autá.

8. septembra 2023 o 12:21 Čas čítania 0:45 FOTO: Vojna o nábrežie v Bratislave pokračuje. Nervózni vodiči si čakanie v kolóne skracujú cez cyklopruh, kde nemajú čo robiť FOTO: Vojna o nábrežie v Bratislave pokračuje. Nervózni vodiči si čakanie v kolóne skracujú cez cyklopruh, kde nemajú čo robiť

Téme úpravy organizácie dopravy na Šancovej a Štefánikovej ulici sa venuje bratislavský magistrát priebežne. Na Štefánikovej ulici už v roku 2019 vyznačil BUS pruh a zrealizoval opatrenia na zvýšenie bezpečnosti na priechodoch pre chodcov. V prípade Šancovej ulice poukazuje však na to, že je to štátna cesta. Cestným správnym orgánom je v tomto prípade Okresný úrad Bratislava spolu s Krajským dopravným inšpektorátom v Bratislave.

„Šancová dlhodobo dočasne slúži ako dva dopravné okruhy mesta, čo ovplyvňuje aj úvahy o možnom znižovaní počtu jazdných pruhov,“ poznamenal Bubla. V prvom rade je však podľa neho potrebné znížiť kapacitu na uliciach, ktoré slúžia len ako jeden dopravný okruh. Takým prípadom je napríklad Štefánikova, Legionárska a Karadžičova ulica či Vajanského nábrežie.

Zehnhaus pri križovatke ulíc Šancová a Karpatská.
Zehnhaus pri križovatke ulíc Šancová a Karpatská. Zdroj: TASR/Štefan Puškáš

Do úvahy pripadá aj zužovanie pruhov

Magistrát uvažuje aj nad umelým znižovaním priepustnosti svetelne riadených križovatiek pred Šancovou ulicou. Redukovať by sa tým mali dopravné zápchy na tejto ulici. Medzi prvky upokojenia dopravy patrí podľa hlavného mesta napríklad aj zužovanie šírky jazdných pruhov. „Toto opatrenie plánujeme aplikovať tam, kde sú šírky pruhov nadrozmerné,“ podotkol Bubla s tým, že v niektorých úsekoch je to prípad Šancovej a takisto Staromestskej ulice.

Ak je to možné, snahou je aj upokojovanie dopravy napríklad presmerovaním tranzitu mimo centrálnej oblasti mesta.

Magistrát zároveň ubezpečuje, že nie je proti autám, keďže každý typ dopravy má svoje miesto. Usiluje sa však vytvárať podmienky pre lepšiu mobilitu na území mesta. Odvoláva sa aj na narastajúci počet áut. Kým k 31. decembru 2022 evidovalo mesto 322 212 vozidiel, k 31. júlu 2023 ich bolo 334 352. „Keďže cesty nie je možné v zastavanom území rozširovať, je potrebné vytvárať podmienky pre iné alternatívy dopravy, ako napríklad MHD, kvalitné pešie ťahy či bezpečné cyklotrasy,“ dodal Bubla.

Domov
Zdieľať
Diskusia