Slováci aj Česi najviac nakupujú v reťazcoch Lidl a Kaufland.
Na Slovensku a v Česku dosahuje najvyššie zisky Lidl a Kaufland. Na Slovensku Lidl vygeneroval v roku 2022 čistý zisk vyše 124 miliónov eur, čo je len o 5 miliónov eur menej ako zisky zvyšných reťazcov dohromady. Uviedol to v analýze analytik FinStatu Martin Lindák.
Najvyššiu ziskovú maržu na Slovensku mal podľa neho v roku 2022 práve Lidl, a to vyše 6,6 %, aj keď si medziročne pohoršil – rovnako ako väčšina ostatných obchodov s výnimkou Milk-Agro, ktorému sa podarilo odlepiť od dna a z 0,1 % v roku 2021 mu vzrástla zisková marža na 0,7 %.
Kaufland aj Lidl dosahujú na Slovensku vyššie marže ako v Česku, Billa ich má v oboch krajinách podobné – okolo 1 %. Najväčší rozdiel je v prípade Tesca. Zatiaľ čo zisková marža Tesca na Slovensku je okolo 4 až 5 %, v Česku sa blíži k nule.
Karty môže zamiešať poľská Biedronka
Správy o plánoch spoločnosti vstúpiť na slovenský trh sa objavili už v marci. Reťazec oficiálnu expanziu oznámil kreatívnou kampaňou v Poľsku, v ktorej prezentuje tradičné slovenské výrobky špeciálnym slovenským týždňom.
Poľský reťazec začal v júli tohto roku nábor zamestnancov. Biedronka je momentálne jedným z najpopulárnejších poľských reťazcov. U našich susedov má 3 300 predajní so 70-tisíc zamestnancami. Poľská sieť supermarketov môže na Slovensku svojím príchodom a cenami zvýšiť konkurenciu reťazcom ako Lidl, Tesco či Kaufland. V našej krajine by mala Biedronka otvoriť prvé prevádzky už koncom budúceho roka.