Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
TASR Aneta Gospičová
5. novembra 2023, 17:34
Čas čítania 0:54

Biedronka môže na Slovenku zamiešať kartami. Zatiaľ však u nás kraľuje tento obchodný reťazec

Kategória:
Slovensko
Uložiť Uložené

Slováci aj Česi najviac nakupujú v reťazcoch Lidl a Kaufland.

Na Slovensku a v Česku dosahuje najvyššie zisky Lidl a Kaufland. Na Slovensku Lidl vygeneroval v roku 2022 čistý zisk vyše 124 miliónov eur, čo je len o 5 miliónov eur menej ako zisky zvyšných reťazcov dohromady. Uviedol to v analýze analytik FinStatu Martin Lindák.


Najvyššiu ziskovú maržu na Slovensku mal podľa neho v roku 2022 práve Lidl, a to vyše 6,6 %, aj keď si medziročne pohoršil – rovnako ako väčšina ostatných obchodov s výnimkou Milk-Agro, ktorému sa podarilo odlepiť od dna a z 0,1 % v roku 2021 mu vzrástla zisková marža na 0,7 %.


Kaufland aj Lidl dosahujú na Slovensku vyššie marže ako v Česku, Billa ich má v oboch krajinách podobné – okolo 1 %. Najväčší rozdiel je v prípade Tesca. Zatiaľ čo zisková marža Tesca na Slovensku je okolo 4 až 5 %, v Česku sa blíži k nule.

Karty môže zamiešať poľská Biedronka

Správy o plánoch spoločnosti vstúpiť na slovenský trh sa objavili už v marci. Reťazec oficiálnu expanziu oznámil kreatívnou kampaňou v Poľsku, v ktorej prezentuje tradičné slovenské výrobky špeciálnym slovenským týždňom.

1. marca 2024, 13:30 Čas čítania 3:34 Lidl prekvapil zákazníkov príjemnou zmenou. Touto iniciatívou chce poukázať na vážny problém, ktorý sa týka nás všetkých Lidl prekvapil zákazníkov príjemnou zmenou. Touto iniciatívou chce poukázať na vážny problém, ktorý sa týka nás všetkých

Poľský reťazec začal v júli tohto roku nábor zamestnancov. Biedronka je momentálne jedným z najpopulárnejších poľských reťazcov. U našich susedov má 3 300 predajní so 70-tisíc zamestnancami. Poľská sieť supermarketov môže na Slovensku svojím príchodom a cenami zvýšiť konkurenciu reťazcom ako Lidl, Tesco či Kaufland. V našej krajine by mala Biedronka otvoriť prvé prevádzky už koncom budúceho roka.

Ilustračná fotografia.
Ilustračná fotografia. Zdroj: Biedronka
Domov
Zdieľať
Diskusia