Zmena môže narušiť rovnováhu medzi súkromným a verejnoprávnym vysielateľom.
K návrhu zákona o Slovenskej televízii a rozhlase sa už kriticky vyjadrila okrem politickej opozície aj Asociácia televíznych vysielateľov Slovenska (ATVS). Poukazuje na to, že zákon zvyšuje podiel televíznej reklamy z 0,5 na 5 % vysielacieho času, čo znamená, že reklám bude desaťnásobne viac.
„Tento schválený návrh narúša rovnováhu medzi súkromným a verejnoprávnym vysielateľom, verejnoprávnemu médiu to poskytne neférovú výhodu,“ upozornila ATVS.
Poukazuje i na to, že tento krok neguje kompromis, ku ktorému došlo pri založení Audiovizuálneho fondu (AVF). Podľa tohto kompromisu súkromní vysielatelia prispievajú do AVF sumu vo výške 2 % ich celkových príjmov z reklamy a telenákupu. Vo väzbe na túto garanciu štát garantoval limitovaný rozsah reklamy, ktorý bude môcť vysielať verejnoprávne médium majoritne financované zo štátnych zdrojov.
Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) sa má zmeniť na Slovenskú televíziu a rozhlas (STVR). Riaditeľa bude voliť deväťčlenná rada so štyrmi nominantmi Ministerstva kultúry SR.