Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
Anna Peclová
včera 17. decembra 2024 o 16:58
Čas čítania 0:43

Temu vraj zámerne buduje u zákazníkov závislosť. Európa chce konať

Kategória:
Zahraničie
Uložiť Uložené
Temu vraj zámerne buduje u zákazníkov závislosť. Európa chce konať

Koleso šťastia, limitované ponuky, rôzne zľavové kupóny s hernými prvkami. Pred každou návštevou Temu zahrnie potenciálneho zákazníka premyslenou gamifikáciou, ktorá spúšťa produkciu dopamínu.

Spoločnosť Temu je dlhodobo kritizovaná za mimoriadne negatívny vplyv na životné prostredie, nízku kvalitu svojich výrobkov a za prepojenie s počítačovou kriminalitou, informuje BBC.

Vzhľadom na nízku cenu tovaru sa však zákazníkom často oplatí kupovať tovar opakovane. A keďže pri návšteve vždy dostanú dávku dopamínu, sú motivovaní sa vrátiť. E-shopy potom predstavujú hrozbu najmä pre starších a mladých ľudí. Na internete sa čoraz častejšie objavujú príbehy ľudí závislých od Temu, ktorí v priebehu niekoľkých týždňov minú desaťtisíce.

Európa chce obmedziť obchodovanie

Nie je to jediný dôvod, prečo Európska komisia začala konanie proti tomuto obchodu. Počas vyšetrovania sa zameria na riziká návykového dizajnu a systémy, ktoré Temu používa. Jedným z nich je gamifikácia, vďaka ktorej sa nehráčske aktivity správajú ako hry.

Očakáva sa, že Komisia bude od Temu vyžadovať, aby prijala opatrenia na zabránenie návykovej gamifikácie, inak bude predajca čeliť miliónovým pokutám.

„Temu je návykový ako cukor. Zážitky a nízke ceny dodávajú spotrebiteľom dopamín a nútia ich vracať sa po ďalšie. Chaotické rozhranie stránky vytvára u spotrebiteľov ilúziu, že ak budú konať rýchlo, zvýši sa ich šanca, že si niečo kúpia,“ povedal analytik Neil Saunders.

Domov
Zdieľať
Diskusia