Stánok je otvorený denne od 10:00 do 21:00 a poisťovňa plánuje po pol roku vyhodnotiť jeho efektívnosť.
V bratislavskom nákupnom centre Eurovea otvorili poradenský stánok Sociálnej poisťovne. Cieľom jeho otvorenia je priblížiť všeobecné poradenstvo o sociálnom poistení bližšie k občanom aj mimo úradných hodín bežných pobočiek.
„Ide o začiatok novej informačno-poradenskej éry, kedy chceme poskytnúť našim klientom naozaj všeobecné poradenstvo o sociálnom poistení a zároveň chceme, aby si tu mali možnosť naši klienti otvoriť EUP, ktorý je kľúčovým pre komunikáciu poistenec - Sociálna poisťovňa už teraz, ale o to dôležitejší bude ďalšom období,“ priblížil pri otvorení generálny riaditeľ SP Michal Tariška. Prostredníctvom EUP môže klient poisťovne získať prístup k dôležitým informáciám o svojom poistení kedykoľvek online. Doteraz si túto službu aktivovalo vyše 360.000 poistencov.
Po pol roku si SP plánuje zhodnotiť fungovanie pilotného projektu a na základe toho sa rozhodne o jeho prípadnom ďalšom rozširovaní. „Overíme si, ako táto nová dostupná služba bude fungovať, ako ju naši klienti príjmu, či ju budú využívať, ako ju budú využívať. Skrátka potrebujeme dáta k tomu, aby sme si mohli povedať, či táto forma je taká, aby sme ju mohli potom sprístupniť aj v ďalších regiónoch Slovenska,“ vysvetlil Tariška.
Riaditeľka pobočky SP Bratislava Alena Greksa vyzdvihla, že stánok bude v nákupnom centre otvorený sedem dní v týždni od 10:00 do 21:00 h.
„Dá sa tu vybaviť v podstate všetko, čo sa týka sociálneho poistenia, okrem odovzdania nejakej zdravotníckej agendy k invalidným dôchodkom a okrem spisovania žiadostí o dôchodok. Avšak aj to vieme zariadiť spôsobom, že naši zamestnanci zarezervujú termín na spísanie žiadosti v príslušnej pobočke,“ doplnila. Špecializované agendy bude naďalej vybavovať sieť 36 pobočiek a 45 pracovísk SP v jednotlivých regiónoch Slovenska.