Príjmy influencerov podliehajú zdaneniu, pričom sumy pre podanie daňového priznania sa menia v roku 2025.
Ak influenceri zarobili v roku 2024 viac ako 2 823,24 eura, sú povinní podať daňové priznanie. Tieto príjmy, vrátane spoluprác, reklám na YouTube a TikTok, predaja produktov či barterových výmen, podliehajú zdaneniu rovnako ako príjmy z tradičného podnikania. V utorok na to upozornila Finančná správa.
Ak influencer vytvára originálny obsah, jeho činnosť padá pod autorské právo a živnosť nie je potrebná, hoci príjmy sa zdaňujú. Na druhej strane, ak zdieľa cudzie diela alebo propaguje produkty bez vlastnej tvorby, môže byť potrebná registrácia ako samostatne zárobkovo činná osoba.
Pre rok 2024 platilo, že pri príjmoch nad 2 823,24 eura bolo povinné podať daňové priznanie. Za tento rok sa hranica zvyšuje na 2 876,90 eura a priznanie musí byť podané do 31. marca 2026. Ak hodnota tovarov či služieb presiahne 50-tisíc eur, je nutné podať žiadosť o registráciu DPH do piatich dní od prekročenia tejto sumy. Pri prekročení obratu 62 500 eur sa influencer automaticky stáva platiteľom DPH.
„Influenceri a tvorcovia obsahu pôsobiaci online si musia byť vedomí toho, že na nich platia rovnaké pravidlá a povinnosti ako na tradičných podnikateľov,“ uviedla Finančná správa. Odporúča sa konzultácia s odborníkmi v oblasti daní a účtovníctva, aby sa vyhli prípadným chybám či sankciám.
Prečítaj si aj tieto články:
