Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
TASR
20. júla 2023 o 15:33
Čas čítania 0:52

Na Slovensku si vodiči obľúbili jeden typ diaľničnej známky. Predstavuje viac ako polovicu všetkých predaných kusov za tento rok

Diskutovať
1
Uložiť Uložené

Celkovo vybrala Národná diaľničná spoločnosť na diaľničných známkach od januára do júna takmer 60 miliónov eur.

Počas prvých šiestich mesiacov tohto roka výrazne vzrástol predaj desaťdňových diaľničných známok, a to až o 15 % oproti rovnakému obdobiu v minulom roku. Najkratší druh elektronickej diaľničnej známky tvoril takmer 53 % všetkých predaných kusov.

Za prvý polrok sa ich v absolútnom meradle predalo zhruba 1,3 milióna kusov, čo v prepočte na eurá znamenalo výnos približne 12,3 milióna eur, informovala v stredu Národná diaľničná spoločnosť (NDS).

Na druhej priečke z hľadiska predaja sa umiestnila 365-dňová elektronická diaľničná známka. Za prvý polrok sa jej predalo skoro 620-tisíc kusov a výnos z jej predaja bol na úrovni takmer 31 miliónov eur. Medziročne počet predaných kusov 365-dňovej známky vzrástol o štyri percentá.

Za prvý polrok predali 2,3 milióna známok

Naopak, mierny medziročný pokles NDS zaznamenala pri 30-dňovej a ročnej elektronickej diaľničnej známke.

„Pri 30-dňovej známke išlo približne o trojpercentný medziročný pokles, pričom počas prvých šiestich mesiacov tohto roka sme predali skoro 218-tisíc kusov, a výnos z predaja 30-dňovej elektronickej diaľničnej známky bol na úrovni troch miliónov eur,“ uviedla hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.

29. októbra 2025 o 12:00 Čas čítania 4:40 Kaliňákova firma sídli u ľudí napojených na zbrojovku Grand Power, od ktorej chce kúpiť 20-tisíc pušiek pre vojakov Kaliňákova firma sídli u ľudí napojených na zbrojovku Grand Power, od ktorej chce kúpiť 20-tisíc pušiek pre vojakov

Pokles predaja pri ročnej diaľničnej známke bol zhruba na úrovni 27 %. Podľa hovorkyne sa jej predalo približne 260-tisíc kusov a výnos bol na úrovni takmer 13 miliónov eur.

Celkovo vybrala NDS na diaľničných známkach od januára do júna takmer 60 miliónov eur a predala 2,3 milióna kusov elektronických diaľničných známok.

diaľnica
Zdroj: TASR/Jaroslav Novák
Domov
Zdieľať
Diskusia