Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
TASR
20. júla 2023 o 15:33
Čas čítania 0:52

Na Slovensku si vodiči obľúbili jeden typ diaľničnej známky. Predstavuje viac ako polovicu všetkých predaných kusov za tento rok

Kategória:
Slovensko
Uložiť Uložené

Celkovo vybrala Národná diaľničná spoločnosť na diaľničných známkach od januára do júna takmer 60 miliónov eur.

Počas prvých šiestich mesiacov tohto roka výrazne vzrástol predaj desaťdňových diaľničných známok, a to až o 15 % oproti rovnakému obdobiu v minulom roku. Najkratší druh elektronickej diaľničnej známky tvoril takmer 53 % všetkých predaných kusov.

Za prvý polrok sa ich v absolútnom meradle predalo zhruba 1,3 milióna kusov, čo v prepočte na eurá znamenalo výnos približne 12,3 milióna eur, informovala v stredu Národná diaľničná spoločnosť (NDS).

Na druhej priečke z hľadiska predaja sa umiestnila 365-dňová elektronická diaľničná známka. Za prvý polrok sa jej predalo skoro 620-tisíc kusov a výnos z jej predaja bol na úrovni takmer 31 miliónov eur. Medziročne počet predaných kusov 365-dňovej známky vzrástol o štyri percentá.

Za prvý polrok predali 2,3 milióna známok

Naopak, mierny medziročný pokles NDS zaznamenala pri 30-dňovej a ročnej elektronickej diaľničnej známke.

„Pri 30-dňovej známke išlo približne o trojpercentný medziročný pokles, pričom počas prvých šiestich mesiacov tohto roka sme predali skoro 218-tisíc kusov, a výnos z predaja 30-dňovej elektronickej diaľničnej známky bol na úrovni troch miliónov eur,“ uviedla hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.

28. novembra 2024 o 10:00 Čas čítania 3:11 Vilu vo Francúzsku kúpila Kažimírova partnerka za peniaze od Brhela, naznačujú dokumenty  Vilu vo Francúzsku kúpila Kažimírova partnerka za peniaze od Brhela, naznačujú dokumenty

Pokles predaja pri ročnej diaľničnej známke bol zhruba na úrovni 27 %. Podľa hovorkyne sa jej predalo približne 260-tisíc kusov a výnos bol na úrovni takmer 13 miliónov eur.

Celkovo vybrala NDS na diaľničných známkach od januára do júna takmer 60 miliónov eur a predala 2,3 milióna kusov elektronických diaľničných známok.

Novým fenoménom na slovenských diaľniciach sa v prvej polovici roka stali 10-dňové diaľničné známky.
Novým fenoménom na slovenských diaľniciach sa v prvej polovici roka stali 10-dňové diaľničné známky. Zdroj: TASR/Jaroslav Novák
Domov
Zdieľať
Diskusia