Celkovo vybrala Národná diaľničná spoločnosť na diaľničných známkach od januára do júna takmer 60 miliónov eur.
Počas prvých šiestich mesiacov tohto roka výrazne vzrástol predaj desaťdňových diaľničných známok, a to až o 15 % oproti rovnakému obdobiu v minulom roku. Najkratší druh elektronickej diaľničnej známky tvoril takmer 53 % všetkých predaných kusov.
Za prvý polrok sa ich v absolútnom meradle predalo zhruba 1,3 milióna kusov, čo v prepočte na eurá znamenalo výnos približne 12,3 milióna eur, informovala v stredu Národná diaľničná spoločnosť (NDS).
Na druhej priečke z hľadiska predaja sa umiestnila 365-dňová elektronická diaľničná známka. Za prvý polrok sa jej predalo skoro 620-tisíc kusov a výnos z jej predaja bol na úrovni takmer 31 miliónov eur. Medziročne počet predaných kusov 365-dňovej známky vzrástol o štyri percentá.
Za prvý polrok predali 2,3 milióna známok
Naopak, mierny medziročný pokles NDS zaznamenala pri 30-dňovej a ročnej elektronickej diaľničnej známke.
„Pri 30-dňovej známke išlo približne o trojpercentný medziročný pokles, pričom počas prvých šiestich mesiacov tohto roka sme predali skoro 218-tisíc kusov, a výnos z predaja 30-dňovej elektronickej diaľničnej známky bol na úrovni troch miliónov eur,“ uviedla hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.
Pokles predaja pri ročnej diaľničnej známke bol zhruba na úrovni 27 %. Podľa hovorkyne sa jej predalo približne 260-tisíc kusov a výnos bol na úrovni takmer 13 miliónov eur.
Celkovo vybrala NDS na diaľničných známkach od januára do júna takmer 60 miliónov eur a predala 2,3 milióna kusov elektronických diaľničných známok.