Sťažnosti posúdila Arbitrážna komisia Rady pre reklamu, ktorá uviedla jednoznačný verdikt.
Kontroverzná reklama Telekomu neporušuje Etický kódex reklamnej praxe, rozhodla Arbitrážna komisia Rady pre reklamu. Známy spot mnohých občanov znepokojil natoľko, že podávali hromadné sťažnosti. Tých bolo nakoniec viac ako 50, upozorňuje portál O Médiách.
Inkluzívny reklamný spot zachytáva vianočné rodinné stretnutie, na ktorom sa členovia rodiny pýtajú nepríjemné otázky a premietajú vlastné ideály na protagonistu krátkeho príbehu.
Sťažujúcim sa ľuďom prekážal najmä text reklamy. Odvolávali sa napríklad na slovo „spermie“, ktoré je podľa nich neslušné a nevhodné. Takisto im prekážal rým „Teta sa pýta, či som sám, nevie, že dievča nehľadám“ jasne odkazujúci, že hlavný hrdina je gej. Podľa ľudí tieto narážky rozbíjajú a urážajú tradičné a kresťanské hodnoty.
Telekom už pred časom spomínanú časť o nehľadaní dievčaťa z televíznej verzie reklamy vyhodil. Spoločnosť tvrdí, že dôvodom úpravy bolo skrátenie stopáže. „Skrátenie televízneho spotu vychádza z našej mediálnej stratégie, ktorá počas kampane divákom ponúka aj kratšie stopáže spotov. Originálne znenie televízneho spotu je plne k dispozícii na oficiálnom Youtube kanáli Slovak Telekom alebo na Facebooku Slovak Telekom,“uviedla v stanovisku pre Refresher spoločnosť Telekom.