Čo sa deje: UPC bude zdražovať pre vyššie poplatky pre TV Markíza.
- Spoločnosť UPC na svojej webovej stránke informovala o zdražení televíznych služieb.
- Cena vzrastie o euro.
- Zmena je platná od 1. júla.
Prečo je to dôležité: Markíza patrí medzi najsledovanejšie televízie na Slovensku. Zmena sa finančne dotkne mnohých domácností, ktoré si platia za UPC.
Citácia: „Rovnako ako ostatní slovenskí operátori, aj spoločnosť UPC platí televízii Markíza poplatok za to, že má v ponuke jej stanice. Od 1. júla vysielateľovi platí výrazne vyššiu cenu jednak za takzvané lineárne služby, ale aj za to, že si diváci môžu relácie Markízy, Doma či Dajto pozrieť aj z archívu, kedykoľvek až 7 dní spätne,“ uvádza UPC v tlačovej správe.
Širší kontext: Markíza zdvihla cenu za televízne vysielanie už v minulom roku. K zdraženiu došlo aj tento rok, a to za možnosť sledovať stanice z archívu. „Vysielateľ TV Markíza pred rokom výrazne zvýšil cenu za lineárne služby a teraz o niekoľko desiatok percent zvýšil aj cenu za možnosť sledovať stanice z archívu,“ dodala spoločnosť UPC.
„Skupina Markíza sa neustále snaží výrazne zlepšovať svoju ponuku. Investujeme do kvalitnej tvorby a vlastnej produkcie, čo potvrdzuje aj náš rast trhového podielu. V tomto úsilí budeme pokračovať aj naďalej, aby si všetci naši diváci a zákazníci mohli užiť ešte viac zábavy, programov, športového obsahu a ďalších skvelých zážitkov.
Ceny za šírenie našich služieb sú dlhodobo pod európskym trhovým priemerom, pričom už niekoľko rokov priebežne so všetkými operátormi komunikujeme o ich postupnom zvyšovaní. Poplatky za naše služby vychádzajú z ich hodnoty a partnerov upozorňujeme na postupné zvyšovanie cien. Zároveň im poskytujeme možnosť uzatvárať s nami dlhodobé kontrakty a pripraviť pre ich zákazníkov balíčky a služby, ktoré je možné ponúkať na dlhšie obdobie. Vždy sa snažíme o férovú dohodu a všetkým operátorom ponúkame transparentné podmienky.
Momentálne (od júla) nastane len symbolické zdraženie za živé vysielanie, ktoré sme vzájomne dohodli pred rokom (leto 2023). Avizované navýšenie zo strany operátora zároveň automaticky nepredstavuje aj ten istý príjem na strane vysielateľa. Tvorba ceny pre konečného diváka je vecou obchodnej stratégie operátora.“