Systém eKolok nedokáže správne párovať platby za služby, čo spôsobuje oneskorenia.
Po nedávnych komplikáciách s hackerským útokom na kataster nehnuteľností čelí štát ďalšiemu výpadku v IT infraštruktúre, upozornil portál Živé. Tentoraz ide o systém eKolok, ktorý spracováva platby za správne a súdne poplatky. Výpadok spôsobil, že úradníci nevedia správne priradiť uhradené poplatky k žiadostiam, čo vedie k oneskoreniam pri vybavovaní úkonov.
Podľa občanov, ktorí sa na problém sťažovali, systém „sa tvári, akoby poplatky neboli zaplatené.“ Okrem toho upozorňujú na to, že peniaze posielané za služby nekončia priamo v štátnej pokladnici, ale na účte poskytovateľa služby eKolok v komerčnej banke. Štát tak stratil kontrolu nad tým, ktoré poplatky boli uhradené.
Problém podľa Ministerstva spravodlivosti SR vznikol 9. januára a zodpovednosť zaň nesie informačný systém IS PEP, ktorého správcom je Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES). Systém eKolok, spustený v roku 2014, spracúva platby prostredníctvom viacerých kanálov, no v aktuálnej situácii nezvláda automatické párovanie platieb.