Spoznáš ju podľa východoslovanského prízvuku.
Národná banka Slovenska (NBS) upozorňuje na novú vlnu podvodných telefonátov súkromným osobám. V nich tentokrát žena s východoslovanským prízvukom tvrdí, že je zamestnankyňa NBS, a od ľudí žiada rôzne údaje pod zámienkou nahliadnutia do ich bankového účtu v komerčnej banke, prípadne žiada údaje za účelom súhlasu so zrušením účtu či inými operáciami s účtom.
„Ide o podvodné konanie. Národná banka nikdy netelefonuje ľuďom - klientom komerčných bánk, neponúka úvery, vedenie účtu ani iné komerčné produkty. Ak vám niekto zavolá z telefónneho čísla, ktoré sa tvári napríklad ako ústredňa NBS, nikomu neposkytujte svoje údaje a hovor ihneď ukončite,“ uviedla centrálna banka na svojej internetovej stránke.
NBS opakovane zaznamenala podvodné konanie subjektov, ktoré sa vydávajú za jej zamestnancov. Telefonicky kontaktujú ľudí s informáciou, že si cudzia osoba v ich mene zriadila viacero finančných produktov alebo zablokovala či zrušila už existujúce finančné produkty. Následne sa snažia získať citlivé osobné údaje, prípadne získať prístup k bežnému účtu klienta. Takisto ide o podvodné konanie.
„Je nebezpečné, pretože volajúci navodzuje stav ohrozenia finančných prostriedkov a vydáva sa za zamestnanca NBS. Táto osoba aktuálne vystupuje pod menom Peter Martin, môže sa však v čase meniť,“ priblížila banka.
Upozornila, že už pri prvotnom kontakte podvodníci disponujú niektorými informáciami o oslovených ľuďoch, čím sa snažia zvýšiť svoju dôveryhodnosť. Kontaktovanie sa uskutočňuje najmä telefonicky, môže byť však aj cez sociálne siete, emailom či správami prostredníctvom rôznych aplikácií.