Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Vyskúšaj predplatné Refresher+ už od 1 € 🥳
Jakub Paulík
6. februára 2025 o 6:31
Čas čítania 0:54

NBS upozorňuje na novú vlnu podvodov. Žena z „banky“ si pýta od Slovákov citlivé údaje

Kategória:
Slovensko
Uložiť Uložené

Spoznáš ju podľa východoslovanského prízvuku.

Národná banka Slovenska (NBS) upozorňuje na novú vlnu podvodných telefonátov súkromným osobám. V nich tentokrát žena s východoslovanským prízvukom tvrdí, že je zamestnankyňa NBS, a od ľudí žiada rôzne údaje pod zámienkou nahliadnutia do ich bankového účtu v komerčnej banke, prípadne žiada údaje za účelom súhlasu so zrušením účtu či inými operáciami s účtom.


„Ide o podvodné konanie. Národná banka nikdy netelefonuje ľuďom - klientom komerčných bánk, neponúka úvery, vedenie účtu ani iné komerčné produkty. Ak vám niekto zavolá z telefónneho čísla, ktoré sa tvári napríklad ako ústredňa NBS, nikomu neposkytujte svoje údaje a hovor ihneď ukončite,“ uviedla centrálna banka na svojej internetovej stránke.


NBS opakovane zaznamenala podvodné konanie subjektov, ktoré sa vydávajú za jej zamestnancov. Telefonicky kontaktujú ľudí s informáciou, že si cudzia osoba v ich mene zriadila viacero finančných produktov alebo zablokovala či zrušila už existujúce finančné produkty. Následne sa snažia získať citlivé osobné údaje, prípadne získať prístup k bežnému účtu klienta. Takisto ide o podvodné konanie.


„Je nebezpečné, pretože volajúci navodzuje stav ohrozenia finančných prostriedkov a vydáva sa za zamestnanca NBS. Táto osoba aktuálne vystupuje pod menom Peter Martin, môže sa však v čase meniť,“ priblížila banka.

Upozornila, že už pri prvotnom kontakte podvodníci disponujú niektorými informáciami o oslovených ľuďoch, čím sa snažia zvýšiť svoju dôveryhodnosť. Kontaktovanie sa uskutočňuje najmä telefonicky, môže byť však aj cez sociálne siete, emailom či správami prostredníctvom rôznych aplikácií.

3. februára 2025 o 10:18 Čas čítania 1:03 PREHĽAD: Banky menia poplatky za služby. Slováci si priplatia desiatky eur PREHĽAD: Banky menia poplatky za služby. Slováci si priplatia desiatky eur
23. januára 2025 o 16:36 Čas čítania 0:29 Revolut zavádza hovory v aplikácii. Má to byť účinný nástroj proti bankovým podvodom Revolut zavádza hovory v aplikácii. Má to byť účinný nástroj proti bankovým podvodom
9. januára 2025 o 13:16 Čas čítania 0:45 Odosielanie okamžitých platieb sa na Slovensku stane realitou. Banky zavedú očakávanú novinku ešte tento rok Odosielanie okamžitých platieb sa na Slovensku stane realitou. Banky zavedú očakávanú novinku ešte tento rok
Domov
Zdieľať
Diskusia