Produkty americkej spoločnosti PepsiCo sú podľa francúzskeho maloobchodného reťazca Carrefour príliš drahé.
Francúzsky maloobchodný reťazec Carrefour oznámil, že vo svojich obchodoch v štyroch európskych krajinách už nebude predávať produkty americkej spoločnosti PepsiCo, ako sú nápoje Pepsi či 7Up a Lay's chips, pretože sú už príliš drahé. Ide o ďalší z cenových súbojov medzi maloobchodníkmi a svetovými potravinovými gigantmi.
Od štvrtka budú regály s produktmi PepsiCo v predajniach Carrefouru vo Francúzsku, v Taliansku, Španielsku a Belgicku niesť nápisy, že obchod ich už nebude mať v ponuke pre „neprijateľné zvýšenie cien“, uviedol hovorca francúzskeho gigantu supermarketov.
Niektoré produkty PepsiCo, ako napríklad Cheetos a 7Up, už neboli vo štvrtok dostupné v supermarkete Carrefour na parížskom predmestí Auteuil, zatiaľ čo iné ako Pepsi sa stále dopredávajú. PepsiCo zatiaľ neodpovedalo na žiadosť o komentár.
Spoločnosť plánuje mierne zvýšenie cien aj tento rok
Americká spoločnosť v októbri uviedla, že na tento rok plánuje mierne zvýšenie cien, keďže dopyt sa napriek zdražovaniu udržal. To PepsiCo viedlo k zvýšeniu prognózy zisku za rok 2023 trikrát po sebe.
V priebehu minulého roka maloobchodníci s potravinami v niekoľkých európskych krajinách vrátane Nemecka a Belgicka oznámili, že zastavili objednávky od niektorých firiem so spotrebným tovarom pre zvyšovanie cien. Táto taktika pri rokovaní o cene je však čoraz problematickejšia a prináša väčšie riziká.
Carrefour je jedným z najaktívnejších maloobchodníkov v súboji veľkými spotrebnými a potravinárskymi spoločnosťami, čo sa týka cien. Minulý rok v rámci kampane lepil upozornenia na produkty, ktoré sa síce zmenšili, ale stáli viac.
Francúzov sa snaží chrániť farmársky priemysel
Francúzska vláda v snahe zmierniť infláciu požiadala maloobchodníkov a dodávateľov, aby ukončili každoročné rokovanie o cenách už v januári, o dva mesiace skôr ako zvyčajne.
Francúzsko silne reguluje maloobchodný sektor a núti supermarkety, aby rokovali o cenách s výrobcami len raz za rok v snahe ochrániť svoj farmársky priemysel.
Predchádzajúce kolo rokovaní začiatkom minulého roka, na vrchole inflačnej krízy, zabránilo ďalšiemu zvýšeniu cien neskôr v priebehu roka, čo zasiahlo tržby supermarketov. Preto sa tentoraz rozhodli tvrdo rokovať o cenách.
Analytici však upozorňujú, že vyradenie produktov je tá posledná možnosť, pretože nikto nevyhrá, ak tovar, ktorý ľudia chcú, nie je dostupný na pultoch.