Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Vyskúšaj REFRESHER+ len za 1 €
TASR
5. januára 2024, 6:04
Čas čítania 1:21

Rozšírený obchodný reťazec odmieta predávať Pepsi či obľúbené čipsy Lay's. Má na to pádny dôvod

Kategória:
Zahraničie
Uložiť Uložené

Produkty americkej spoločnosti PepsiCo sú podľa francúzskeho maloobchodného reťazca Carrefour príliš drahé.

Francúzsky maloobchodný reťazec Carrefour oznámil, že vo svojich obchodoch v štyroch európskych krajinách už nebude predávať produkty americkej spoločnosti PepsiCo, ako sú nápoje Pepsi či 7Up a Lay's chips, pretože sú už príliš drahé. Ide o ďalší z cenových súbojov medzi maloobchodníkmi a svetovými potravinovými gigantmi.

4. januára 2024, 18:41 Čas čítania 0:48 Známy slovenský spracovateľ hydiny končí. Štátu dlhuje milióny a čelí podozreniu z podvodov na DPH Známy slovenský spracovateľ hydiny končí. Štátu dlhuje milióny a čelí podozreniu z podvodov na DPH

Od štvrtka budú regály s produktmi PepsiCo v predajniach Carrefouru vo Francúzsku, v Taliansku, Španielsku a Belgicku niesť nápisy, že obchod ich už nebude mať v ponuke pre „neprijateľné zvýšenie cien“, uviedol hovorca francúzskeho gigantu supermarketov.


Niektoré produkty PepsiCo, ako napríklad Cheetos a 7Up, už neboli vo štvrtok dostupné v supermarkete Carrefour na parížskom predmestí Auteuil, zatiaľ čo iné ako Pepsi sa stále dopredávajú. PepsiCo zatiaľ neodpovedalo na žiadosť o komentár.

Anketa:
Chýbala by ti Pepsi v našich obchodoch?
Áno.
Nie.
Áno.
21 %
367 Hlasov
Nie.
79 %
1413 Hlasov

Spoločnosť plánuje mierne zvýšenie cien aj tento rok

Americká spoločnosť v októbri uviedla, že na tento rok plánuje mierne zvýšenie cien, keďže dopyt sa napriek zdražovaniu udržal. To PepsiCo viedlo k zvýšeniu prognózy zisku za rok 2023 trikrát po sebe.


V priebehu minulého roka maloobchodníci s potravinami v niekoľkých európskych krajinách vrátane Nemecka a Belgicka oznámili, že zastavili objednávky od niektorých firiem so spotrebným tovarom pre zvyšovanie cien. Táto taktika pri rokovaní o cene je však čoraz problematickejšia a prináša väčšie riziká.


Carrefour je jedným z najaktívnejších maloobchodníkov v súboji veľkými spotrebnými a potravinárskymi spoločnosťami, čo sa týka cien. Minulý rok v rámci kampane lepil upozornenia na produkty, ktoré sa síce zmenšili, ale stáli viac.

Francúzov sa snaží chrániť farmársky priemysel

Francúzska vláda v snahe zmierniť infláciu požiadala maloobchodníkov a dodávateľov, aby ukončili každoročné rokovanie o cenách už v januári, o dva mesiace skôr ako zvyčajne.
Francúzsko silne reguluje maloobchodný sektor a núti supermarkety, aby rokovali o cenách s výrobcami len raz za rok v snahe ochrániť svoj farmársky priemysel.


Predchádzajúce kolo rokovaní začiatkom minulého roka, na vrchole inflačnej krízy, zabránilo ďalšiemu zvýšeniu cien neskôr v priebehu roka, čo zasiahlo tržby supermarketov. Preto sa tentoraz rozhodli tvrdo rokovať o cenách.


Analytici však upozorňujú, že vyradenie produktov je tá posledná možnosť, pretože nikto nevyhrá, ak tovar, ktorý ľudia chcú, nie je dostupný na pultoch.

lays chips, čipsy
Zdroj: Flickr/Mike Mozart
Späť
Zdieľať
Diskusia