Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
TASR
5. januára 2024 o 6:04
Čas čítania 1:21

Rozšírený obchodný reťazec odmieta predávať Pepsi či obľúbené čipsy Lay's. Má na to pádny dôvod

Kategória:
Zahraničie
Uložiť Uložené

Produkty americkej spoločnosti PepsiCo sú podľa francúzskeho maloobchodného reťazca Carrefour príliš drahé.

Francúzsky maloobchodný reťazec Carrefour oznámil, že vo svojich obchodoch v štyroch európskych krajinách už nebude predávať produkty americkej spoločnosti PepsiCo, ako sú nápoje Pepsi či 7Up a Lay's chips, pretože sú už príliš drahé. Ide o ďalší z cenových súbojov medzi maloobchodníkmi a svetovými potravinovými gigantmi.

4. januára 2024 o 18:41 Čas čítania 0:48 Známy slovenský spracovateľ hydiny končí. Štátu dlhuje milióny a čelí podozreniu z podvodov na DPH Známy slovenský spracovateľ hydiny končí. Štátu dlhuje milióny a čelí podozreniu z podvodov na DPH

Od štvrtka budú regály s produktmi PepsiCo v predajniach Carrefouru vo Francúzsku, v Taliansku, Španielsku a Belgicku niesť nápisy, že obchod ich už nebude mať v ponuke pre „neprijateľné zvýšenie cien“, uviedol hovorca francúzskeho gigantu supermarketov.


Niektoré produkty PepsiCo, ako napríklad Cheetos a 7Up, už neboli vo štvrtok dostupné v supermarkete Carrefour na parížskom predmestí Auteuil, zatiaľ čo iné ako Pepsi sa stále dopredávajú. PepsiCo zatiaľ neodpovedalo na žiadosť o komentár.

Anketa:
Chýbala by ti Pepsi v našich obchodoch?
Áno.
Nie.
Áno.
21 %
367 Hlasov
Nie.
79 %
1413 Hlasov

Spoločnosť plánuje mierne zvýšenie cien aj tento rok

Americká spoločnosť v októbri uviedla, že na tento rok plánuje mierne zvýšenie cien, keďže dopyt sa napriek zdražovaniu udržal. To PepsiCo viedlo k zvýšeniu prognózy zisku za rok 2023 trikrát po sebe.


V priebehu minulého roka maloobchodníci s potravinami v niekoľkých európskych krajinách vrátane Nemecka a Belgicka oznámili, že zastavili objednávky od niektorých firiem so spotrebným tovarom pre zvyšovanie cien. Táto taktika pri rokovaní o cene je však čoraz problematickejšia a prináša väčšie riziká.


Carrefour je jedným z najaktívnejších maloobchodníkov v súboji veľkými spotrebnými a potravinárskymi spoločnosťami, čo sa týka cien. Minulý rok v rámci kampane lepil upozornenia na produkty, ktoré sa síce zmenšili, ale stáli viac.

Francúzov sa snaží chrániť farmársky priemysel

Francúzska vláda v snahe zmierniť infláciu požiadala maloobchodníkov a dodávateľov, aby ukončili každoročné rokovanie o cenách už v januári, o dva mesiace skôr ako zvyčajne.
Francúzsko silne reguluje maloobchodný sektor a núti supermarkety, aby rokovali o cenách s výrobcami len raz za rok v snahe ochrániť svoj farmársky priemysel.


Predchádzajúce kolo rokovaní začiatkom minulého roka, na vrchole inflačnej krízy, zabránilo ďalšiemu zvýšeniu cien neskôr v priebehu roka, čo zasiahlo tržby supermarketov. Preto sa tentoraz rozhodli tvrdo rokovať o cenách.


Analytici však upozorňujú, že vyradenie produktov je tá posledná možnosť, pretože nikto nevyhrá, ak tovar, ktorý ľudia chcú, nie je dostupný na pultoch.

lays chips, čipsy
Zdroj: Flickr/Mike Mozart
Domov
Zdieľať
Diskusia