Klienti, ktorí neodcestovali, budú môcť žiadať náhradu cez online formulár.
Poisťovňa Generali aktuálne rieši situáciu s vyhlásením úpadku cestovnej kancelárie HappyTravel.sk. Pre prípad insolventnosti mala táto cestovná kancelária v Generali uzatvorené poistenie.
„Našou prioritou je poskytnúť maximálnu podporu a pomoc všetkým klientom cestovnej kancelárie, ktorí sú touto mimoriadnou situáciou dotknutí. Aktuálne sme v spolupráci s cestovnou kanceláriou dohodli riešenie situácie tých klientov, ktorí sa už nachádzajú v zahraničí. Podľa dostupných informácií je ich viac ako 1 000. Všetci títo klienti budú môcť svoje pobyty dokončiť v stanovej dĺžke aj kvalite a návrat im bude zabezpečený v naplánovaných termínoch. Všetky potrebné informácie im poskytnú delegáti cestovnej kancelárie,“ uviedla poisťovňa v stanovisku.
Klienti, ktorí si už zaplatili za zájazd, no nakoniec sa ho nebudú môcť zúčastniť, budú mať možnosť nahlásiť poistnú udalosť prostredníctvom špeciálneho formulára. Ten bude zverejnený v najbližších hodinách na webových stránkach www.europska.sk a www.generali.sk. Spolu s formulárom budú zverejnené aj podrobné pokyny, ako majú klienti postupovať pri riešení situácie.
Zo zákona majú poškodení na nahlásenie nároku na poistné plnenie šesť mesiacov. Až po uplynutí tejto lehoty poisťovňa pristúpi k vyplácaniu náhrad. Poisťovňa Generali zároveň ubezpečuje všetkých dotknutých klientov, že bude postupovať v súlade so zákonom o zájazdoch, ktorý presne definuje, ako majú byť chránení klienti cestovných kancelárií v prípade ich úpadku.
