Ministerstvo hospodárstva zároveň pripravuje novú funkcionalitu, ktorá má umožniť individuálne posúdenie situácie klientov a odporučiť im ďalší postup.
Klientske centrá budú na okresných úradoch naďalej poskytovať všetky informácie o spôsobe, forme a procese poskytovanej energopomoci. Rovnako budú zaznamenávať podnety od ľudí, ktorí majú k energopomoci pripomienky.
V klientskych centrách by mala pribudnúť aj nová funkcionalita, ktorá umožní v rámci všetkých dostupných informácií preveriť konkrétnu situáciu každého klienta a navrhnúť personalizované riešenie či odporučiť ďalší postup.
Kybernetický útok si vyžiadal bezpečnostné opatrenia
Klientske centrá mali podľa nej poskytovať túto pomoc už skôr, avšak nedávny kybernetický útok na servery ministerstva hospodárstva si vyžiadal niekoľko preventívnych bezpečnostných opatrení. Ich cieľom je posilniť kyberbezpečnosť v existujúcej komunikačnej štruktúre rezortu hospodárstva.
Pavlusík vysvetlila, že práve implementácia týchto opatrení spôsobila aj časové oneskorenie nasadenia systému energopomoci pre klientske centrá. Dodala, že o presnom termíne spustenia novej funkcionality klientskych centier bude MH informovať po zapracovaní bezpečnostných riešení do informačného systému energopomoci.