Podvodníci využívajú legitímne slovenské čísla, hovory však treba ignorovať.
Útočníci v podvodnej telefonickej kampani sa najnovšie snažia volajúceho presvedčiť, že hovoria v mene slovenskej vlády, a hrozia zablokovaním účtov z dôvodu podozrivých aktivít adresáta hovoru. Využívajú pritom legitímne vyzerajúce slovenské telefónne čísla.
Odborníci vysvetľujú, že útočníci využívajú pravdepodobne takzvaný spoofing – nástroj na falšovanie identity. Ich cieľom je získať prístup k zariadeniu, respektíve bankovému účtu, či vymôcť platbu za fiktívnu pokutu.
„Najjednoduchším spôsobom, ako sa tomuto útoku brániť, je zložiť telefón a s volajúcim nehovoriť,“ upozorňuje spoločnosť Eset, ktorá podvodnú kampaň zachytila. Ak prijímateľ bude takýto telefonát ignorovať, nie je dôvod na obavu. „Telefónne číslo v danej chvíli uhádol automat. Nejde teda o žiadny hack ani únik databázy, takže žiadne ďalšie riziko nehrozí,“ objasňujú odborníci.
Ak predsa len došlo k spojeniu s útočníkmi, respektíve k inštalácii nejakého softvéru do zariadenia, je potrebné ho odinštalovať a zariadenie preskenovať spoľahlivým antivírusom. V prípade poskytnutia bankových informácií či iných citlivých informácií je nevyhnutné kontaktovať príslušné úrady a políciu.