Až 80 percent respondentov súhlasilo s tvrdením, že falšovanie podporuje zločinecké organizácie a ničí pracovné miesta.
Tretina Európanov považuje nákup falšovaného tovaru za prijateľný, ak je cena originálneho výrobku príliš vysoká. Medzi mladými ľuďmi je to dokonca až polovica. Vyplýva to z výsledkov prieskumu, ktoré zverejnil v pondelok Úrad Európskej únie pre duševné vlastníctvo (EUIPO).
Na druhej strane, približne 80 percent respondentov súhlasilo s tvrdením, že falšovanie podporuje zločinecké organizácie a ničí pracovné miesta, vyplýva zo správy agentúry APA.
EUIPO v rámci prieskumu realizovaného od 30. januára do 15. februára oslovil takmer 30-tisíc ľudí vo všetkých členských štátoch EÚ vo veku 15 rokov a viac. Medzi jednotlivými členskými štátmi sa prejavili hlboké rozdiely. Kým v Dánsku a Holandsku si približne štvrtina spotrebiteľov (26 percent) nebola istá, či je výrobok, ktorý si kúpili, originálny alebo nie, v Rumunsku tento podiel stúpol na 72 percent.
K obsahu na internete, najmä k športovým podujatiam, sa v EÚ dostalo nelegálnym spôsobom 14 percent respondentov. Vo vekovej kategórii 15 až 24 rokov tento podiel vzrástol na 33 percent. Podiel ľudí, ktorí mali neoprávnený prístup k nelegálne skopírovanému obsahu, sa pohyboval od 9 percent vo Fínsku a v Dánsku po 22 percent na Malte.
Spotrebitelia, ktorí prestali vyhľadávať obsah nelegálneho pôvodu, ako najčastejšie dôvody svojho rozhodnutia uviedli lepšiu cenovú dostupnosť a širší výber obsahu z legálnych zdrojov.