Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Eduard Starkbauer
22. júna 2023 o 11:35
Čas čítania 0:45

Až 134-tisíc Slovákov si už o pár dní zrejme nepozrie Markízu. Zákazníci tohto populárneho operátora o televíziu prídu

Kategória:
Slovensko
Uložiť Uložené

Televízia Markíza dúfa, že k dohode s operátorom príde do konca mesiaca.

Až 134-tisíc obyvateľov Slovenska možno čoskoro príde o vysielanie najsledovanejšej slovenskej televízie. Televízii Markíza už 1. júla 2023 vyprší rámcová zmluva so spoločnosťou UPC, na základe ktorej firma zákazníkom ponúka vysielanie televíznych programov Markíza, Doma a Dajto.

V praxi to bude znamenať, že UPC stratí právo distribuovať televízne stanice skupiny Markíza a poskytovať súvisiace doplnkové služby. Markíza tvrdí, že zostáva otvorená rokovaniam o korektnom predĺžení zmluvy, ktoré by odvrátilo úplné odpojenie jej staníc.

K takejto situácii došlo prvýkrát

Generálny riaditeľ skupiny Markíza Matthias Settele vysvetľuje, že Markíza každoročne rokuje o zmluvách vo veci distribučných práv s rôznymi slovenskými operátormi, pričom za ostatných 10 rokov došlo k podobnej situácii prvýkrát.

Spoločnosť vraj UPC ponúkla transparentné podmienky, ktoré sú porovnateľné s inými vysielateľmi. „Mrzí nás, že práve UPC zatiaľ nepristúpilo na našu štandardnú ponuku a neuzavrelo s nami zmluvu, ktorá by reflektovala návrhy dvoch ponúk na jeden rok alebo tri roky,“ povedal Settele.


Markíza zároveň odmieta, že by neprávom či neúmerne navyšovala poplatky za svoje televízne stanice. Cena za ich šírenie je podľa televízie dlhodobo pod európskym trhovým priemerom. Podľa Setteleho priebežne so všetkými operátormi prebieha komunikácia o ich postupnom zvyšovaní.

Podľa slov Matthiasa Setteleho nikdy predtým nebol u divákov taký veľký dopyt o videoformáty ako teraz.
Podľa slov Matthiasa Setteleho nikdy predtým nebol u divákov taký veľký dopyt o videoformáty ako teraz. Zdroj: Refresher/Ľubo Baran
Domov
Zdieľať
Diskusia