Cieľom projektu je prezentovať ponuku a krásu Muránskej planiny a atraktívnou formou prilákať návštevníkov zo Slovenska i zahraničia.
Muránska planina má ako destinácia cestovného ruchu svoju novú vizuálnu identitu. Logom územia sa stal lykovec muránsky, oblasť má aj vlastný slogan či novú webovú stránku. Predstavenie vizuálnej identity Muránskej planiny sa uskutočnilo vo štvrtok 24. augusta v horskom sedle Zbojská, kde pribudol i nový drevený fotopoint.
Nová vizuálna identita Muránskej planiny má vystihovať ducha prírody, autenticitu a udržateľnosť, ktoré sú pre toto územie typické. Hlavným bodom nového vizuálneho prejavu je logo spojené so symbolom tohto územia, a to lykovcom muránskym.
„Symbol ružového kvetu, ktorý nikde inde na svete nerastie, je v logu netradične vyobrazený z bočného pohľadu, čím sa odlišuje od použitia v už existujúcich logách organizácií na území,“ priblížila OOCR Gemer.
Muránska planina má nový slogan aj vizuálnu identitu
Muránska planina ako destinácia cestovného ruchu má i nový slogan „Muránska planina – kráľovstvo prírody, stačí vstúpiť“, ktorý má zdôrazňovať rešpekt k prírode. Vytvorená bola i nová webová stránka www.muranskaplanina.eu, kde verejnosť nájde informácie o možnostiach trávenia voľného času v tejto lokalite.
Nová vizuálna identita Muránskej planiny je výsledkom spolupráce OOCR Gemer, Správy národného parku Muránska planina a Rozvojovej agentúry Banskobystrického kraja. Projekt bol podporený z plánu obnovy a odolnosti sumou viac ako 270 000 eur.
„V rámci projektu budeme realizovať aj množstvo iných marketingových aktivít, ktoré budú atraktívnou formou propagovať destináciu Muránska planina nielen slovenským, ale aj zahraničným návštevníkom,“ uviedol výkonný riaditeľ OOCR Gemer Jaroslav Hric.
Pri vyhliadke Zbojská pribudol fotopoint
Pri vyhliadkovej veži v sedle Zbojská pribudol v rámci prezentácie vizuálnej identity Muránskej planiny i nový drevený fotopoint. Návštevníkom ponúka pohľad na Čertovu dolinu a jeho súčasťou je aj 3D prvok symbolizujúci ružový lykovec muránsky, ktorý vychádza z loga destinácie.
„Aj vďaka týmto krokom chceme lepšie využívať potenciál našich národných parkov. Tie totiž nie sú iba klenotnicou prírodného bohatstva, ale predstavujú aj príležitosť na naštartovanie lokálnej ekonomiky trvalo udržateľným spôsobom. Na základe príkladov zo zahraničia vidíme, že chránené územia dokážu vytvárať pracovné miesta a otvárať cestu nielen turizmu, ale aj gastrosektoru, vzdelávacím aktivitám či vede a výskumu,“ skonštatovala štátna tajomníčka Ministerstva životného prostredia SR Katarína Butkovská.