Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Samuel Valent TASR
20. decembra 2023, 6:46
Čas čítania 1:03

Slováci si s ďalšími krajinami vydupali kompromis v emisnej norme Euro 7. Posunuli dôležité termíny

Kategória:
Zahraničie
Uložiť Uložené

EÚ sa dohodla na konečnom znení emisnej normy Euro 7.

Slovensku spolu s ďalšími členskými štátmi Európskej únie (EÚ) sa podarilo dosiahnuť kompromisné nastavenie termínov ukončenia registrácie vozidiel, ktoré nespĺňajú emisnú normu Euro 7. O konečnom znení emisnej normy Euro 7 rozhodla Európska únia (EÚ) v pondelok 18. decembra v Bruseli. Informáciu priniesla hovorkyňa Ministerstva dopravy SR Petra Poláčiková s tým, že Slovensko tento kompromis privítalo.

„Som veľmi rád, že naše požiadavky boli vypočuté. Zasadzovali sme sa najmä o to, aby sa nastavili realistické termíny ukončenia registrácie vozidiel, ktoré nespĺňajú normu Euro 7. Tieto termíny sú pre výrobcov veľmi dôležité. Rovnako tak sme dosiahli, aby sa upravili viaceré skúšobné podmienky a emisné limity pre ľahké úžitkové vozidlá,“ uviedol minister dopravy Jozef Ráž ml. (nominant Smer-SD).

42 mesiacov pre ľahké a 60 pre ťažké vozidlá 

Slovensko svoje požiadavky presadzovalo spolu s ďalšími členskými krajinami EÚ – Českom, Maďarskom, Poľskom, Rumunskom, Bulharskom, Talianskom a Francúzskom. Ako informovala Poláčiková, dosiahnuť sa im podarilo, aby sa ľahké úžitkové vozidlá mohli registrovať 42 mesiacov a ťažké vozidlá 60 mesiacov od začiatku uplatňovania nariadenia, ak nebudú plniť normu Euro 7.

2. februára 2024, 12:30 Čas čítania 4:49 Mlieko za 0,41 € či maslo za 0,68 €. Nakúpili sme v poľskej Biedronke, oplatí sa viac ako u nás? Mlieko za 0,41 € či maslo za 0,68 €. Nakúpili sme v poľskej Biedronke, oplatí sa viac ako u nás?

„Výsledkom dohody je, že automobilový priemysel nebude musieť v čase prechodu na elektromobilitu či vodík vynakladať veľké investície na úpravu súčasných spaľovacích motorov, čo by viedlo k zvýšeniu cien pre konečného spotrebiteľa. Aj z tohto pohľadu teda môžeme dohodu považovať za naše víťazstvo,“ dodal minister dopravy.

Euro 7 stanovuje limity pre emisie, ktoré nie sú výfukovými plynmi, ako sú častice z bŕzd a pneumatík. Zahŕňa aj minimálne výkonnostné požiadavky na životnosť batérií v elektromobiloch a zavádza prísnejšie požiadavky na životnosť vozidiel. V nariadení sa tiež stanovuje používanie moderných technológií a nástrojov na monitorovanie emisií.

EÚ sa dohodla na konečnom znení Euro 7.
EÚ sa dohodla na konečnom znení Euro 7. Zdroj: TASR/Dano Veselský
Domov
Zdieľať
Diskusia