Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Vyskúšaj REFRESHER+ len za 1 €
Tímea Krauszová
11. júna 2023, 13:33
Čas čítania 1:22

Problémy s autopilotom Tesla: spôsobil najviac nehôd v porovnaní s inými autopilotmi. Pri 736 nehodách zomrelo 17 ľudí

Kategória:
Zahraničie
Uložiť Uložené

Problémy s Teslou pokračujú.

Systém Autopilot v autách značky Tesla spôsobil viac ako 700 nehôd a 17 úmrtí od roku 2019, keď ho prvýkrát v Spojených štátoch spustili, zistil Washington Post. Autopiloty firmy, ktorú vlastní momentálne najbohatší muž sveta Elon Musk, boli súčasťou autonehôd častejšie než všetky ostatné podobné riadiace programy dohromady.

Väčšina smrteľných nehôd sa navyše odohrala v poslednom roku, odkedy je Autopilot dostupný v oveľa väčšom počte áut Tesla. Často išlo o zrážky s motorkami.

Americké úrady už Teslu vyšetrujú

Americký úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) vedie voči Tesle nejedno vyšetrovanie. Podľa WP dáta ukazujú, že autá Tesla sú súčasťou závažnejších a smrteľných nehôd častejšie než iné autá.

Dokonca aj v porovnaní s inými autami, ktoré ponúkajú nejakú formu samoriadiaceho módu alebo asistencie, je počet nehôd podstatne nižší. Spomedzi 807 nehôd, v ktorých využili nejaký program na automatické riadenie, väčšina z nich (až 736) zahŕňala Teslu. Na druhom mieste je Subaru s 23 nehodami od roku 2019.

Ako funguje Autopilot v Tesle:
Tesla predstavila Autopilot v roku 2014 a využíva ho viac ako 800-tisíc vozidiel v USA. Základný program je zabudovaný, za niektoré vylepšenia si používatelia musia priplatiť.

Autopilot dokáže riadiť udržiavať stabilnú rýchlosť a vzdialenosť od vozidiel pred ním, držať sa rovno v pruhu a manévrovať vstup a výstup z diaľnic. Pri Full Self-Driving móde, ktorý je experimentálnou verziou za príplatok, si však môžeš nastaviť cestu z bodu A do bodu B a auto ju odšoféruje samo. Vie aj odbočiť, zastaviť na stopkách a semaforoch či preradiť z pruhu do pruhu.

V oboch módoch však musia vodiči ostať v pozore a v prípade potreby zasiahnuť.

S Autopilotom Tesly hlásia viaceré problémy. Státisíce modelov museli stiahnuť z trhu pre obavy z nesprávneho rozoznávania semaforov, ďalšie modely mali napríklad problémy s fantómovým brzdením – narýchlo spomalili, hoci na ceste prekážka nebola. Majitelia sa pravidelne sťažovali aj na asistenčné systémy, automatické parkovanie, navigáciu či na neriadenú samovoľnú akceleráciu.

9. apríla 2024, 19:30 Čas čítania 5:30 Vplyvný Rus zo sankčného zoznamu vraj vybavoval slovenským podnikateľom stretnutie v Moskve. V pozadí je obrovský biznis s plynom Vplyvný Rus zo sankčného zoznamu vraj vybavoval slovenským podnikateľom stretnutie v Moskve. V pozadí je obrovský biznis s plynom

Výnimočne nebezpečné sú Tesly pre motorkárov, 4 zo 17 smrteľných nehôd, pri ktorých vodiči využívali Autopilot, boli práve zrážky s motorkármi. NHTSA momentálne vyšetruje zhruba 40 nehôd v snahe porozumieť technológii a jej nedostatkom.

Späť
Zdieľať
Diskusia