Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Viliam Pavuk
dnes 30. januára 2025 o 10:45
Čas čítania 1:19

Slovenská influencerka propaguje slanú vodu za 200 eur, ktorá jej vraj zmenšila nádor. Odborník upozornil na neštandardný postup

Kategória:
Slovensko
Uložiť Uložené

Slovenská influencerka odporúča slanú vodu na liečenie nádorových ochorení.

Slovenská influencerka Lucia Sládečková, na Instagrame známa pod menom Lucid, spolupracuje so značkou ASEA, ktorá čelí obvineniam netransparentnosti a nečistých marketingových praktík, informuje portál Aktuality.sk.

Na začiatku roka na svojom instagramovom účte s 300-tisíc sledovateľmi zverejnila príbeh, v ktorom opisovala, ako jej tieto produkty pomohli potlačiť migrénu, zmierňovali svalovku a takisto zmenšili cystu a nádor.

„V septembri 2024 mi na preventívnej prehliadke u gynekológa našli cystu a nádor. Bolo to veľké, doktor mi povedal, že v januári sa na to pozrieme, no vyzerá to na operáciu. Dnes som bola na kontrole a doktor mi povedal, že sa to zmenšilo, už to má len tri centimetre,“ tvrdí influencerka. 

Lucid
Zdroj: Instagram/ @lucidstyle_official

Portál Aktuality.sk kontaktoval odborníkov z rôznych oblastí a bližšie sa pozreli na produkty samotnej značky ASEA a tvrdenia influencerky. Podľa Vladimíra Bellu – primára mamologického oddelenia Onkologického ústavu sv. Alžbety v Bratislave – sa v súčasnosti množnia neštandardné postupy liečby nádorových ochorení a jednou z nich je aj liečba hypotonickými nápojmi. Sú to prípravky na báze vody a soli. Prípravok s cenovkou takmer 200 eur, ktorý propaguje influencerka Lucid, je registrovaný ako takýto nápoj. 

23. januára 2025 o 15:00 Čas čítania 2:21 Podľahli mu Kardashianky aj Hailey Bieber: „Sad beige aesthetic“ je hot trendom. Čo za ním stojí? Podľahli mu Kardashianky aj Hailey Bieber: „Sad beige aesthetic“ je hot trendom. Čo za ním stojí?

So zisteniami odborníkov konfrontoval portál Aktuality Sládečkovú. Tvrdí, že nemá od značky povolenie komunikovať s médiami. Influencerka si Aktuality.sk neskôr na Instagrame zablokovala.

Riaditeľka komunikačného oddelenia spoločnosti ASEA Zsuzsa Dobrotka pre Aktuality.sk uviedla, že distribútori jej produktov nesmú uvádzať žiadne tvrdenia ani osobné svedectvá o terapeutických, liečebných alebo prospešných vlastnostiach akýchkoľvek výrobkov.

„Žiadny spolupracovník nesmie tvrdiť, že výrobky ASEA sú užitočné pri liečbe, ošetrovaní, diagnostike, zmierňovaní alebo prevencii akýchkoľvek chorôb. Takéto tvrdenia nielenže porušujú zásady spoločnosti ASEA, ale potenciálne porušujú aj zákony a nariadenia,“ uviedla Dobrotka s tým, že keď sa firma dozvie o distribútoroch, ktorí uvádzajú neoprávnené tvrdenia, okamžite voči nim podnikne patričné kroky. „Budeme sledovať aj kroky pani Sládečkovej,“ dodala hovorkyňa.

Keď Aktuality Sládečkovej napísali, že do článku oslovili aj samotnú spoločnosť a informovali ju o tom, že influencerka sa odvoláva na inštrukcie, ktoré dostala od firmy, odpísala im nasledovné: „Prekrúcate moje vyjadrenia. Nikde som nespomínala liečenie.“

21. januára 2025 o 18:46 Čas čítania 0:28 VIDEO: Influencer sa v Piešťanoch vkradol do školy. Bez problémov si vybavil aj obed VIDEO: Influencer sa v Piešťanoch vkradol do školy. Bez problémov si vybavil aj obed
19. októbra 2024 o 12:30 Čas čítania 6:01 Influencer Peter Lackovič má stále tri práce: Chodí mi veľa spoluprác. Zatiaľ mi najviac zarába moja „robošská“ práca (Rozhovor) Influencer Peter Lackovič má stále tri práce: Chodí mi veľa spoluprác. Zatiaľ mi najviac zarába moja „robošská“ práca (Rozhovor)
22. januára 2025 o 19:00 Čas čítania 12:22 Denisa a Tereza z LOV Lifestyle: Influencer je takmer ako nadávka, žiadna firma pre nás nemôže byť viac ako naše followerky Denisa a Tereza z LOV Lifestyle: Influencer je takmer ako nadávka, žiadna firma pre nás nemôže byť viac ako naše followerky
Domov
Zdieľať
Diskusia