Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
TASR
dnes 6. júla 2025 o 17:25
Čas čítania 1:18

Nenechaj sa pripraviť o peniaze: Takto si dovolenkári môžu vybaviť zľavu alebo vrátenie peňazí

Kategória:
Slovensko
Uložiť Uložené
Nenechaj sa pripraviť o peniaze: Takto si dovolenkári môžu vybaviť zľavu alebo vrátenie peňazí
Zdroj: Tripadvisor

Aj počas dovolenky máte právo na reklamáciu.

Ak sa počas dovolenky ukáže, že hotelová izba s výhľadom na more nevyzerá tak, ako ste sa dohodli v zmluve, mali by ste ihneď kontaktovať cestovnú kanceláriu a požadovať kompenzáciu. Tento problém môžete nahlásiť delegátovi prostredníctvom kontaktu, ktorý je uvedený v zmluve. Odporúča sa tiež spraviť fotky alebo videá, ktoré môžu slúžiť ako dôkaz pri reklamácii, upozorňuje riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest, Eduarda Hekšová.

Pri dovolenke s cestovnou kanceláriou je dôležitým dokumentom zmluva o zájazde. Tá obsahuje informácie o cene pobytu, dĺžke, spôsobe dopravy a špecifických požiadavkách, ako je napríklad výhľad z balkóna na more. Ak cestovná kancelária túto požiadavku nesplní, máte právo ju reklamovať.

Cestovná kancelária by mala reklamáciu hneď riešiť a poskytnúť náhradné riešenie v rovnakom štandarde. CK môže reklamáciu odmietnuť s argumentom, že more je viditeľné z určitého uhla, no nárok na reklamáciu máte aj tak, najmä ak bol v zmluve dohodnutý priamy výhľad na more.

 
Máš právo na zľavu

Ak sa uspokojíte s náhradou nižšej kvality, máte právo na finančnú kompenzáciu. Ak vám CK ponúkne lepšiu službu, nemusíte za ňu doplácať. Eduarda Hekšová uvádza: „Ak cestovná kancelária nezabezpečí požadovanú nápravu v primeranom čase, spotrebiteľ má možnosť situáciu vyriešiť sám a zabezpečiť si náhradnú službu na vlastné náklady. Tie môže následne od cestovnej kancelárie požadovať.“

Hekšová ďalej upozorňuje, že ak CK nezabezpečí nápravu a spotrebiteľ nemá možnosť situáciu vyriešiť, napríklad pri dlhodobo nefunkčnom hotelovom bazéne, môže požadovať zľavu z ceny zájazdu. Tento nárok máte aj počas doby, keď služby čerpáte v obmedzenom rozsahu, ak cestovná kancelária odstráni problém až po niekoľkých dňoch.

V niektorých prípadoch môžu byť problémy natoľko závažné, že pokračovanie v zájazde nemá zmysel. To platí napríklad, ak je ubytovanie úplne neprístupné alebo výrazne mimo dohodnutého štandardu.

„Pokiaľ navrhované náhradné riešenie nezodpovedá tomu, čo bolo dohodnuté v zmluve, má spotrebiteľ právo pokračovanie zájazdu odmietnuť a požadovať zabezpečenie návratu domov. Rovnako tak môže odmietnuť aj ponuku náhradného ubytovania nižšej kvality, pokiaľ k nemu cestovná kancelária neposkytne primeranú zľavu z ceny,“ dopĺňa Hekšová.

Anketa:
Už si niekedy musel reklamovať dovolenku?
Áno, viackrát.
Áno, raz.
Našťastie nie.
Áno, viackrát.
0 %
Áno, raz.
43 %
Našťastie nie.
57 %
1. júla 2025 o 18:40 Čas čítania 0:36 Skončila známa cestovná kancelária. Dovolenkári so zakúpenými zájazdami majú kontaktovať poisťovňu Skončila známa cestovná kancelária. Dovolenkári so zakúpenými zájazdami majú kontaktovať poisťovňu
5. júla 2025 o 18:02 Čas čítania 1:05 Grécko bojuje s plameňmi a horúčavami. Lesné požiare ohrozujú obľúbené dovolenkové ostrovy Grécko bojuje s plameňmi a horúčavami. Lesné požiare ohrozujú obľúbené dovolenkové ostrovy
6. júla 2025 o 6:42 Čas čítania 1:14 MAPA: Hygienici odhalili rizikové miesta na kúpanie. Týmto lokalitám sa radšej vyhni MAPA: Hygienici odhalili rizikové miesta na kúpanie. Týmto lokalitám sa radšej vyhni
dovolenka, pláž, relax
Zdroj: Unsplash / Chen Mizrach
Domov
Zdieľať
Diskusia